Mai dátum: 2021. december 5. (vasárnap) Mai névnap: Vilma

Dohányzás abbahagyása 13 nagyszerű tipp segítségével

Dohányzás abbahagyása 13 nagyszerű tipp segítségével

1. Találja meg az okot

Ahhoz, hogy motivált legyen, egy erős, személyes okra van szüksége a leszokáshoz. Ez lehet az, hogy megvédje a családját a passzív dohányzástól, vagy csökkenteni a tüdőrák, szívbetegség vagy más betegségek kialakulásának esélyét, netán az, hogy fiatalabbnak tűnjön és fiatalabbnak érezze magát. Válasszon olyan okot, amely elég erős ahhoz, hogy felülmúlja a rágyújtás iránti késztetést.

2. Készüljön fel, mielőtt “hidegháborúba” kezdene

Többről van szó, mint arról, hogy egyszerűen kidobja az utolsó doboz cigarettát. A dohányzás függőséget jelent. Az agy a nikotin függője lett, így nélküle elvonási tüneteket fog átélni. Állítson össze egy listát az összes előnyről és motivációról. Olvasson el több olyan módszert is, amelyek segíthetnek, például a leszokást segítő tanfolyamokról és alkalmazásokról, tanácsadásról, gyógyszeres kezelésről, vagy akár a hipnózisról.

3. Fontolja meg a nikotinpótló terápiát

Amikor abbahagyja a dohányzást, a nikotinmegvonás fejfájást okozhat, befolyásolhatja a hangulatát, vagy elszívhatja az energiáját. A “csak egy szívás” utáni vágy kemény. A nikotinpótló terápia megfékezheti ezeket a késztetéseket. Tanulmányok azt mutatják, hogy a nikotinos rágógumik, cukorkák és tapaszok javítják a siker esélyeit.

4. Ismerje meg a vényköteles tablettákat

A gyógyszerek megfékezhetik a sóvárgást, és kevésbé kielégítővé tehetik a dohányzást, ha mégis cigarettát vesz a kezébe. Más gyógyszerek enyhíthetik az elvonási tüneteket, például a depressziót vagy a koncentrációs problémákat.

5. Támaszkodjon a szeretteire

Mondja el a barátainak, a családtagjainak és más, Önhöz közel álló embereknek, hogy megpróbál leszokni. Ők bátoríthatnak, hogy folytassa, különösen akkor, amikor kísértésbe esik, hogy újra rágyújtson. Csatlakozhat egy támogató csoporthoz is, vagy beszélhet egy tanácsadóval. A viselkedésterápia a tanácsadás egy olyan fajtája, amely segít a leszokási stratégiák meghatározásában és betartásában. Már néhány ülés is segíthet.

6. Adjon magának egy kis időt a dohányzás abbahagyására

Az egyik ok, amiért az emberek dohányoznak, az az, hogy a nikotin segít nekik ellazulni. Ha leszokik, új módokra lesz szüksége a kikapcsolódáshoz. Erre azonban számos lehetőség van. Edzhet, hogy kieressze a gőzt, hallgathatja kedvenc zeneválogatását, kapcsolatot teremthet barátaival, kényeztetheti magát egy masszázzsal, vagy szakíthat időt egy hobbira. A dohányzásról való leszokást követő első hetekben próbálja meg elkerülni a stresszes helyzeteket.

7. Kerülje az alkoholt és egyéb kísértő dolgokat

Ha alkoholt iszik, nehezebb betartani a nemdohányzási célokat. Ezért próbálja meg korlátozni az alkoholfogyasztást, amikor először próbálkozik a leszokással. Hasonlóképpen, ha dohányzik, amikor kávét iszik, néhány hétig térjen át teára. Ha általában étkezés után szokott rágyújtani, találjon helyette valami más elfoglaltságot, például fogmosást, sétát, SMS-t egy barátjának vagy rágógumit.

8. Tisztítsa ki a házat

Miután elszívta az utolsó cigarettát, dobja ki az összes hamutartót és öngyújtót. Mossa ki a füstszagú ruhákat, és tisztítsa ki a szőnyegeket és a kárpitokat. Használjon légfrissítőket, hogy megszabaduljon az ismerős illattól. Ha az autójában dohányzott, azt is tisztítsa ki. Ne akarjon látni vagy érezni semmit, ami a dohányzásra emlékezteti.

9. Próbálja meg újra

Sokan többször is megpróbálják, mielőtt végleg leszoknának a cigarettáról. Ha rágyújt, ne csüggedjen és ne ostorozza magát. Ehelyett gondoljon arra, hogy mi vezetett a visszaeséshez, például az érzelmei vagy a környezet, amelyben volt. Használja fel ezt lehetőségként arra, hogy fokozza a leszokás iránti elkötelezettségét. Ha meghozta a döntést, hogy újra megpróbálja, tűzzön ki egy “leszokási dátumot” a következő hónapra.

Dohányzás abbahagyása 13 nagyszerű tipp segítségével

10. Mozogjon

Az aktivitás megfékezheti a nikotin utáni sóvárgást és enyhítheti az elvonási tünetek egy részét. Amikor cigaretta után akar nyúlni, vegye fel helyette a futócipőt, vagy pattanjon biciklire. Még az enyhe testmozgás is segít, például a kutyasétáltatás vagy a kerti gyomlálás. Az elégetett kalóriák a dohányzásról való leszokás során a súlygyarapodást is megakadályozzák.

11. Egyen gyümölcsöket és zöldségeket

Ne próbáljon meg diétázni, miközben próbál leszokni a cigarettáról. A túl sok nélkülözés könnyen visszafelé sülhet el. Ehelyett tartsa egyszerűbben a dolgokat és próbáljon meg több gyümölcsöt, zöldséget, teljes kiőrlésű gabonát és sovány fehérjét enni. Ezek az egész szervezetnek jót tesznek.

12. Válassza ki a jutalmát

A dohányzás abbahagyása az összes egészségügyi előny mellett a cigarettáról való leszokás egyik legnagyobb előnye az a rengeteg megtakarított pénz. Vannak online kalkulátorok, amelyek kiszámolják, mennyivel lesz gazdagabb. Jutalmazza meg magát azzal, hogy ennek egy részét valami szórakoztató dologra költi.

13. Ne feledje, hogy az idő az Ön oldalán áll

Amint leszokik, azonnal elkezd egészségügyi előnyökhöz jutni. Már 20 perc elteltével a pulzusszáma visszaáll a normális szintre. Egy napon belül a vére szén-monoxid szintje is visszaáll. Mindössze 2-3 hét alatt elkezd csökkenni a szívroham esélye. Hosszú távon a tüdőrák és más rákos megbetegedések esélyét is csökkenteni fogja.

 

Szeretne további jó tanácsokat olvasni a mindennapi egészségével kapcsolatban? Ide kattintva olvashat a haspuffadás természetesen megelőzéséről.

Hasznosnak találta a cikket?

Hasonló cikkek a blogoldalról

 

Hasonló cikkek ebből a kategóriából

Hogy védekezzünk megfázás ellen

Hogy védekezzünk megfázás ellen

2021-ben is beköszöntött az ősz, még tombol a Covid-19, itt az ideje, hogy megtanuljuk megkülönböztetni a megfázást és a koronavírust. összegyűjtöttük Önnek a megfázás tüneteit.